Oh...Comme on à créer un sujet sur "Sonic XG" alor
9 réponses à ce sujet
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Moi aussi je créer mon sujet xD
Bon bon...Je vous montre un FanGame créer par Blaze...(Hegehog non pas Cat <_<) , j'ai la flemme de tout écrire mais bon je vous quote ce qu'il à dis.
(Fangame inspiré du jeu "Sonic The Hedgehog (nex gen)"
(Fangame créer sur Multimedia Fusion)
PS : Le jeu es en temps Réel, enfin le paysage il y a , le matin , l'aprem midi , et la nuit..
Bon bon...Je vous montre un FanGame créer par Blaze...(Hegehog non pas Cat <_<) , j'ai la flemme de tout écrire mais bon je vous quote ce qu'il à dis.
(Fangame inspiré du jeu "Sonic The Hedgehog (nex gen)"
Preface: While working on Shadow of Chaos a bit, E3 typically hit. As you recall, it was last E3 - rather, the period afterwards, sometime in June, was when I originally got the idea for my Shadow Parody fangame. Yeah, it's taken me a year even after I had a contest so it WOULDN'T take me a year. But I digress.
Anyway, same bug bit me again - but I've handled it a different way. Like that old New SMB thing nobody really seemed to care about, I've gone and done what I've been calling a "One Off". A single level, nothing more, nothing less. This time, my chosen target was Sonic 2k6. To save myself time, I borrowed Jackel's defunct Sonic S engine (which was in itself built from Damizean's wonderful Sonic physics engine) and disabled/retrofitted it with moves to resemble Sonic 2k6 stuff.
This took nearly three weeks - namely because, for two weeks, I was chasing all over the state with family get-togethers and stuff (but that's a different topic altogether). In reality, all of this took roughly one entire week to construct, if you ignore the two weeks I had a difficult time working on it. Level design took two days, tops, and the rest was all engine tweaking.
One of the reasons I primarily did this is because I wanted to build a Sonic level, and doing a TFH demo would take far too long and far too much work to crank something out this fast (plus, I've had a few people tell me they're sick of TFH demos). So, I used somebody else's engine and somebody else's graphics and I slapped this out as fast as possible, just to see what I can do. So, I'm asking you: how did I do?
I know the stage is a bit short, especially for 9mb. But Green Hill Zone act 1 and Emerald Hill Zone act 1 were short too - both could be finished in 30 seconds or less, and this level is no different. It also contains stat tracking (check extras menu) if you want to be crazy and do time attacks and whatever (my record's 25-27 seconds). I also included a copy of my Sonic article in some stupid ccoincidence that somebody outside of this community happens to play this.
Um... I guess that's it. You might need a somewhat beefy computer - 1.3ghz here, and the framerate is a bit choppy for me. (Blame Damizean, I guess?) Here's the link:
http://blazemp3.sepwich.com/VERYTEMP/sonic2k6.zip
(Uploaded to Sepwich because 9mb is on the edge of my comfort zone when it comes to filesizes on moogle space)
Screens, if you want'em:
(By the way, if you're wondering, the time in the level changes based on when you play the game itself. It's purely cosmetic, but... whatever)
(Fangame créer sur Multimedia Fusion)
PS : Le jeu es en temps Réel, enfin le paysage il y a , le matin , l'aprem midi , et la nuit..
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Cool, un level design à la Sonic Rush !

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Mauvaise influence, quand tu nous tiens, c'est ça.
Un peu dommage, car visuellement, c'était pas vilian. Et puis, on sent qu'il s'est "éclaté" à faire toutes ces rampes lol. (MS n'a pas encore de souci à se faire, va ^^)

Un peu dommage, car visuellement, c'était pas vilian. Et puis, on sent qu'il s'est "éclaté" à faire toutes ces rampes lol. (MS n'a pas encore de souci à se faire, va ^^)
FM synthesis rocks.
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Moi en tout cas quant je joue à Sonic:Time attacked créé avec MMF, je me demande même si quelqu'un est capable de faire mieux en C.
Ah j'ai rien dit: http://www.sfghqmb.com/showthread.php?t=16
Ah j'ai rien dit: http://www.sfghqmb.com/showthread.php?t=16

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Mais c'est très intéressant ce truc dis-moi ! C'est de l'open source ?http://www.sfghqmb.com/showthread.php?t=16
“Sonic 2006 is both the most challenged and challenging Sonic game ever put to market, and it is one of the most misunderstood commercial videogames of the 2000s.”
— Zolani Stewart
— Zolani Stewart
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Ah j'ai rien dit: http://www.sfghqmb.com/showthread.php?t=16![]()
Tiens, c'est signé Saxman. Et déjà, ça, c'est un gage de qualité.
FM synthesis rocks.
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Saxman n'est pas The Taxman, attention
Normalement, le projet est open source. Les programmeurs pourront de plus ajouter leur code facilement tandis que ceux qui ne connaissent rien en programamtion pourront tout de même créer leurs propres niveaux via des kits de développement. C'est tout simplement le projet le plus prometteur car il émulera parfaitement le moteur de Sonic 2 et Sonic 3 et sera porté sous Windows, Linux, Nintendo DS et Dreamcast...

Normalement, le projet est open source. Les programmeurs pourront de plus ajouter leur code facilement tandis que ceux qui ne connaissent rien en programamtion pourront tout de même créer leurs propres niveaux via des kits de développement. C'est tout simplement le projet le plus prometteur car il émulera parfaitement le moteur de Sonic 2 et Sonic 3 et sera porté sous Windows, Linux, Nintendo DS et Dreamcast...
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Mouah ah ah ah ah ! Ca a vraiment l'air super. A suivre de très près, donc !
“Sonic 2006 is both the most challenged and challenging Sonic game ever put to market, and it is one of the most misunderstood commercial videogames of the 2000s.”
— Zolani Stewart
— Zolani Stewart