Mais c'est pas vrai, on se contente de faire du second degré, et on se fait traiter de mangeur de caca, quel sale caractère !
Je m'en tamponne bien de ce qu'ils comptent faire de leur source, ça ne change rien à la qualité instrinsèque du résultat visé. J'ai toujours XP sur mon PC pour y jouer de toute manière.
“
Sonic 2006 is both the most challenged and challenging Sonic game ever put to market, and it is one of the most misunderstood commercial videogames of the 2000s.”
—
Zolani StewartHell Pé
Mais c'est pas vrai, on se contente de faire du second degré, et on se fait traiter de mangeur de caca, quel sale caractère !
Je m'en tamponne bien de ce qu'ils comptent faire de leur source, ça ne change rien à la qualité instrinsèque du résultat visé. J'ai toujours XP sur mon PC pour y jouer de toute manière.
Citation de Hell Pé :
caca
lol il a dit caca
MétalSonic
[quote=Hell Pé]caca[/quote]
lol il a dit caca :o:
Citation de MétalSonic :
lol
Il a dit lol
Suis-je le gardien de mon frère ?
Gringo K. Illa
[quote=MétalSonic]lol[/quote]
Il a dit lol :fun:
Perso, je suis plutot de l'avis d'Ys. Je trouve qu'ils font du bon boulot, et je trouve assez déplacé de pinailler de la sorte.
ced_
Perso, je suis plutot de l'avis d'Ys. Je trouve qu'ils font du bon boulot, et je trouve assez déplacé de pinailler de la sorte.
Je comprend pas. Quel est le mal à lire le source s'ils le diffusent (sous entendu : c'est un choix des auteurs) ? C'est aussi bénéfique pour la personne qui le lit que le jeu lui-même, puisqu'il en assure sa pérennité.
De plus, on pense tous qu'on a du bon boulot sous les yeux, là. C'est évident. Maintenant, pourquoi ne pas moduler notre avis avec un peu de critique ? Si tout le monde disait "ouais cool !" quel intéret ?
Seilonyx
Je comprend pas. Quel est le mal à lire le source s'ils le diffusent (sous entendu : c'est un choix des auteurs) ? C'est aussi bénéfique pour la personne qui le lit que le jeu lui-même, puisqu'il en assure sa pérennité.
De plus, on pense tous qu'on a du bon boulot sous les yeux, là. C'est évident. Maintenant, pourquoi ne pas moduler notre avis avec un peu de critique ? Si tout le monde disait "ouais cool !" quel intéret ?
Parce que tu sais bien que ce projet à 99% de chances de ne pas aboutir. Je trouve donc mal a propos de commencer à demander les sources. Laissons les d'abord finir.
ced_
Parce que tu sais bien que ce projet à 99% de chances de ne pas aboutir. Je trouve donc mal a propos de commencer à demander les sources. Laissons les d'abord finir.
Citation :
Je trouve donc mal a propos de commencer à demander les sources. Laissons les d'abord finir.
Encore une fois, ce n'était pas du pinaillage mais juste une blague. Pas de quoi monter sur ses grands chevaux.
“
Sonic 2006 is both the most challenged and challenging Sonic game ever put to market, and it is one of the most misunderstood commercial videogames of the 2000s.”
—
Zolani StewartHell Pé
[quote]Je trouve donc mal a propos de commencer à demander les sources. Laissons les d'abord finir.[/quote]
Encore une fois, ce n'était pas du pinaillage mais juste une blague. Pas de quoi monter sur ses grands chevaux.
Adamis
[img]http://img393.imageshack.us/img393/4200/sonicspeedpe8.gif[/img]
[img]http://trunks.fireball20xl.com/etc/iheardyoulikeballs.png[/img]
[img]http://img361.imageshack.us/img361/3384/fixedballssmiw9.png[/img]
[img]http://img138.imageshack.us/img138/1576/rexonv03bs9.png[/img]
[img]http://img230.imageshack.us/img230/8049/path5362sh9.png[/img]
[img]http://i147.photobucket.com/albums/r306/Drex015/Buzzer6ShootNoGranite.png[/img]
[img]http://trunks.fireball20xl.com/etc/crawler.png[/img]
[img]http://trunks.fireball20xl.com/etc/mantiswip.png[/img]
[img]http://img403.imageshack.us/img403/2159/sphereflowerexample2ff8.gif[/img]
[img]http://img111.imageshack.us/img111/5953/eggman9zo7.png[/img]
[img]http://i89.photobucket.com/albums/k237/lpfighter3/s2hdfontretrycopy.jpg[/img]
Petit test pour la fin: [url=http://fr.youtube.com/watch?v=V6s0vvDUvLA]http://fr.youtube.com/watch?v=V6s0vvDUvLA[/url]
Tous ces sprites, une fois implantés dans des décors ayant subi le même traitement, devraient magnifier notre écran!!...
Est-ce que les autres jeux MD / MEGA CD / SUPER 32 X de la série sont aussi prévus ensuite?!...
P.C. : Adamis, on peut peut-être prendre la police que tu viens d'afficher pour KoH finalement, non?!...
O: )=
"Je suis sorti d'une longue dépression pour ça?!...
Cette soit-disant bataille pue à plein nez!!..."
Zor
Vlad the Vampire
Tous ces sprites, une fois implantés dans des décors ayant subi le même traitement, devraient magnifier notre écran!!...
Est-ce que les autres jeux MD / MEGA CD / SUPER 32 X de la série sont aussi prévus ensuite?!...
P.C. : Adamis, on peut peut-être prendre la police que tu viens d'afficher pour KoH finalement, non?!...
O: )=
Hum, non
Pour d'autres jeux, laissons-les d'abord terminer celui-ci.
Adamis
Hum, non :razz:
Pour d'autres jeux, laissons-les d'abord terminer celui-ci.
Ca sera déjà pas mal oui, s'ils arrivent à terme de ce projet. Et comme il risque d'avoir un franc succès, il y a peut-être espoir de voir d'autres opus adaptés de la sorte, surtout si une base solide de moteur existe déjà (après suffit de modifier certains points, le plus gros du travail étant graphique).
Seil : il n'y a certes aucun mal, surtout que je crois me souvenir avoir lu qu'ils publieraient le source, cependant à ce stade, et de la façon dont c'était dit, j'ai trouvé que c'était franchement déplacé.
iGREKKESS' Blog (グレッケッス ★ アドベンチャー)
iGREKKESS
Ca sera déjà pas mal oui, s'ils arrivent à terme de ce projet. Et comme il risque d'avoir un franc succès, il y a peut-être espoir de voir d'autres opus adaptés de la sorte, surtout si une base solide de moteur existe déjà (après suffit de modifier certains points, le plus gros du travail étant graphique).
Seil : il n'y a certes aucun mal, surtout que je crois me souvenir avoir lu qu'ils publieraient le source, cependant à ce stade, et de la façon dont c'était dit, j'ai trouvé que c'était franchement déplacé.
Chouette projet. Je n'arrive pas à lire les fichiers audio, mais à en juger le court extrait que j'ai pu trouver, la bande-son ne semble pas en reste ; le travail sur les arrières-plans non plus.
Une dernière chance pour le génial mode VS de se dépêtrer de son mors technique.
Pisuke85
Chouette projet. Je n'arrive pas à lire les fichiers audio, mais à en juger le court extrait que j'ai pu trouver, la bande-son ne semble pas en reste ; le travail sur les arrières-plans non plus.
Une dernière chance pour le génial mode VS de se dépêtrer de son mors technique.
Adamis
[img]http://i252.photobucket.com/albums/hh40/superspecs/WOP1.jpg[/img]
[img]http://img138.imageshack.us/img138/441/arbolescopiamh5.png[/img]
[img]http://img247.imageshack.us/img247/2930/trampolinecopiabp4.png[/img]
[img]http://img512.imageshack.us/img512/9929/flowers2modxw4.png[/img]
[img]http://img166.imageshack.us/img166/5042/spikermodaa4.png[/img]
[img]http://i203.photobucket.com/albums/aa30/BlazeHedgehog/roundedbumper.png[/img]
[img]http://www.retrohack.org/s2lshd.gif[/img]
[img]http://img338.imageshack.us/img338/7113/rollid5.gif[/img]
[url=http://img.photobucket.com/albums/v195/SonicChao/s2title_corrections-big.png]http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... ns-big.png[/url]
[url=http://img241.imageshack.us/img241/3717/introscreenbackgroundtp5.png]http://img241.imageshack.us/img241/3717 ... undtp5.png[/url]
[url=http://img150.imageshack.us/img150/4935/oiloceanpruebaaz0.jpg]http://img150.imageshack.us/img150/4935 ... ebaaz0.jpg[/url]
Adamis
[img]http://img367.imageshack.us/img367/1982/laughnew3xt9.gif[/img]
[img]http://img91.imageshack.us/img91/1669/levwl7.png[/img]
[img]http://img141.imageshack.us/img141/5265/lokgob2.png[/img]
[img]http://img174.imageshack.us/img174/8200/trapzo0.png[/img]
[url=http://img244.imageshack.us/my.php?image=titlenormal3dw1.jpg]http://img244.imageshack.us/my.php?imag ... al3dw1.jpg[/url]
[url=http://img232.imageshack.us/my.php?image=title1contrasthg0.jpg]http://img232.imageshack.us/my.php?imag ... asthg0.jpg[/url]
[url=http://blazemp3.sepwich.com/sonic2remastered/Title.mp3]http://blazemp3.sepwich.com/sonic2remastered/Title.mp3[/url]
Adamis
Une démo pré-alpha est sortie. Ce n'est pas un niveau, juste un test de moteur mais c'est assez prometteur:
[quote=Lost]
[url=http://digg.com/pc_games/Sonic_the_Hedgehog_2_HD_Tech_Demo_Released]Digg it![/url]
S2HD is like a dream come true!
Sonic really needed to go back onto its glorious roots - and I honestly never imagined we could progress so fast in less than one year with this fast pace.
This has been possible only thanks to every talented and motivated contributor, past and present, which shared the same beloved memories of pure enjoyment with Sonic The Hedgehog 2 we had.
Yes, Sonic 2 HD will set many standards as it aims to be much more than a carbon copy version of the original. For instance, it will be the first time a genuine Sonic game will run at FULL HD – cinemascope resolution, Multiplayer Online Competitions, New Levels, unlockables and much more.
So, stay tuned and note this date as the real birthday of Sonic 2HD - we'll start to amaze you from now on.
- Vincent
[url=http://www.logotypes.se/sonic/HD/TechDemoRelease.rar]Tech Demo Download[/url]
[url=http://www.logotypes.se/sonic/HD/D3D_dll_files.rar]Needed D3D DLL Files[/url]
[b]Please note this is pre-Alpha, so expect it to be full of bugs.
Please report any problems or issues you have experienced, along with your full system specs!
We just pushed into the demo as much content as we could and we are exhausted now! So please expect a full FAQ in tomorrow[/b]
BASIC CONTROLS
Move the keyboard to move Sonic on the floor
S=Jump
A=Negate Gravity
Down+Jump=Spindash
The 3 versions are not the same
Please try all three of them - each has a diff. zoom (It's just a Zoom Effect, the game will be seen at the 4X Res). I suggest to try S2HD_TechDemo_4x.exe first. We included the smaller 1x and 2x resolutions because level scrolling is still being developed - so the idea was to give everyone space to move around by having a smaller Sonic in a bigger level. Also, full screen may not work for some in this work in progress demo. Please report your system specs if this is the case.
TRICKS
Wait the main title screen for more than 10 seconds will put in the secret Credits Scene.
More Trick to be revealed..!! :lol:
=======================================
SONIC 2 HD TECH DEMO CONTENTS
=======================================
1. System Requirements
2. The Sonic 2 HD Project
3. The History of Sonic 2 HD
4. Joining us & Contact Information
5. Legal Disclaimer
=====================
1. System Requirements
=====================
We are testing these early engine builds with the highest
quality settings during development, so as to estabilish
the required specs to run at the "FULL HD" (1080p) resolution.
Low resolution compatible specs will be included in the next releases.
This tech demo could run at almost full speed on slower PCs,
so please note that these specs are not at all final. Please
report bugs or any other issues in our release thread on the Sonic
Retro forums.
The recommended system requirements are as follows:
-----------------------------------------
Graphics card:
-----------------------------------------
- 512 MB graphics RAM.
- The graphics card must be able to render multiple 3d primitives
with post pixel shader effects (Direct3D 9 and Pixel Shader 2.0 compatible)
in "FULL HD" (1080p) resolution at a rate of 60 frames per second.
-----------------------------------------
CPU and RAM:
-----------------------------------------
- 2.4 GHz
- 2 GB RAM
-----------------------------------------
Operating System:
-----------------------------------------
- Microsoft Windows XP SP2 32-bit
- Microsoft Windows Server 2003 SP2 32-bit
- Microsoft Windows Vista Ultra Edition 32-bit
- (DirectX 9.0c or higher)
-----------------------------------------
Joystick/Gamepad:
-----------------------------------------
- Something DirectInput compatible with 8 buttons or so.
=====================
2. The Sonic 2 HD Project
=====================
The S2HD project is a Sonic Retro open community endeavour. Its purpose is
to remaster Sega's classic Sonic the Hedgehog 2 with high definition (HD)
graphics and music, whilst at the same time precisely preserving the original
gameplay (that continues to set quality standards to this day).
S2HD will not be limited only to presenting a beautiful graphical and musical
version of the original. New features that were not present in the original
will also be made available. Some examples are especially the online multiplayer
modes and extra levels.
=====================
3. The History of Sonic 2 HD
=====================
The idea of creating a high definition version of Sega's classic Sonic the Hedgehog 2
first appeared on a website called "Alchemist Defined". An artist calling himself
Billy had drawn an incredibly impressive piece of artwork, which showed Sonic about
to fight the last boss of the game in the "Death Egg Zone". The low-resolution sprites
were richly brought to life in this phenomenal piece of artwork: both the background
and the characters had been completely remastered. A number of video gaming websites
quickly discovered the image and were soon showing it off on their homepages.
The question had been posed; "What would Sonic 2 look like in high definition?"
The "Sonic Retro" community had always taken a keen interest in all things related to
Sonic's classical era. On December 6th 2007, a member of this community
called "Athelstone" found Billy's image and excitedly posted it in the General discussion
forums, while asking the very same question - what would it be like?. The thread was
soon moved to the "Creative Works" section of the forum.
Three months later, on March 8th 2008, a member of Sonic Retro called "Vangar"
created a discussion thread asking for a game engine he could use to start work
on such a project. The thread gained a surprising amount of interest! Many members
of the community quickly began to post concept images of what the game ought to
look like. To begin with, fans would merely apply graphical filters to the original
low-resolution graphics. A member called "Yarharhar" then posted an image of a
completely remastered Sonic, along with a method describing how he had drawn it!
It was not long until a member of the community called "Vincent" was so inspired
by Yarharhar's effort, that he took it upon himself to begin remastering a whole
set of Sonic's character frames. Sonic 2 HD had begun!
However, the most difficult tasks still lay ahead of the project. How would we
organize ourselves to achieve this goal? What game engine would be used to make
it a reality? One possibility was to use a modified Genesis emulator, which would
display the graphics from the original game ROM in high definition. However, it was
decided that this would be far too limiting for the project. This is because the
bugs and slow downs from the original game would be replicated, rather than fixed
and improved upon. It would also be impossible to expand upon the project if its
foundation was just an emulator.
Another possibility was to use a custom made engine that had already been created.
A member of the community called "Taxman" had already created a popular Sonic
engine called "Retro Sonic". Unluckily, the physics in his engine were not yet
close enough to the original genesis series for it to be used (despite the fact
that Taxman's engine boasted an incredibly impressive level development kit for
designing original Sonic levels). It was likely that Taxman would eventually perfect
the physics in his engine - but rather than wait for him to accomplish this, the
community thirsted for the Sonic 2 HD project to move forward.
After a time, a staff team had been formed. Since Vincent had already remastered
many of Sonic's frames, he became the project leader and the lead artist.
A member called "SANiK" had even created an online database, which allowed
contributors to upload all of their artwork, while members "Athelstone" and
"Blue Streak" coordinated some of the community's contributions while giving
suggestions and guidance to other project staff. Eventually, the administrators
of Sonic Retro granted us our own community forum for the Sonic 2 HD project -
but we still didn't have an engine!
Members of the community were starting to cast doubt upon the project - was it
really going to become a reality or not? Then, out of the blue, a long-running
member of the community called "LOst" privately informed the project staff that
he had already been developing his own engine for a number of years and would
like to be a part of the project. The staff were astounded at the accuracy of
his physics, since they were based upon Sonic 3 (which fixed many of the bugs
present in Sonic 2's physics). We finally had an engine! On September 15th 2008
the first technical demo of Sonic 2 HD was released - Sonic has returned!
=======================================
4. Joining us & Contact Information
=======================================
Want to help us? Are you an artist or skilled musician? You're welcome to join us!
Please register at the Sonic Retro forums at [url="http://forums.sonicretro.org"]http://forums.sonicretro.org[/url] and
click on the "Community Projects" section. Please read our contribution rules
and guidelines first before posting an example of your work in the relevant topic.
If your work is of a high standard, it is likely that you will be invited to join
our staff. We need:
- Character / Enemies artists: To remaster sprites of characters and enemies
(the use of vector programs like Illustrator or Flash is preferred).
- Background artists: Drawing either backgrounds to be used as Level Tiles for
levels or menu screens.
- Concept artists: To throw together mockups of what the project should be aiming
to artistically achieve.
- Music composers: Either Real instruments or Synthetized music, our engine finally
accepts .OGG audio files. All remasterings must follow the original Sonic 2 tunes.
- Artists to draw an opening and ending sequence.
If you want to contact S2HD Staff, just send us a private message on the Sonic Retro forums.
=====================
5. Legal Disclaimer
=====================
"Sonic 2 HD" is in no way affiliated with Sega® or Sonic Team®.
The copyrights of "Sonic The Hedgehog" and all associated characters,
names, terms, art, and music thereof belong to Sega®. All registered trademarks
and copyrights belong to Sega® and Sonic Team®. "Sonic 2 HD" is a non-profit
endeavour created by fans. No financial gain whatsoever is made from project efforts.
No intent to infringe said copyrights or registered trademarks is made by contributors of
"Sonic 2 HD".
[/quote]
ced_
Pour ceux qui ne veulent pas se prendre la tête à télécharger la démo voici une vidéo : [url=http://fr.youtube.com/watch?v=lJ1LLLJEu54]http://fr.youtube.com/watch?v=lJ1LLLJEu54[/url]
Merci Ced_, ton lien vidéo est bien pratique!!...
Très belle réalisation pour ce toilettage de SONIC THE HEDGEHOG 2 (MD)!!...
"Je suis sorti d'une longue dépression pour ça?!...
Cette soit-disant bataille pue à plein nez!!..."
Zor
Vlad the Vampire
Merci Ced_, ton lien vidéo est bien pratique!!...
Très belle réalisation pour ce toilettage de SONIC THE HEDGEHOG 2 (MD)!!...
Ce qui montre que c'est très réussi, c'est qu'en résolution standard comme sur la video ça ressemble pile poil au jeu MD.
ced_
Ce qui montre que c'est très réussi, c'est qu'en résolution standard comme sur la video ça ressemble pile poil au jeu MD.
Je viens d'essayer la démo, c'est énorme
!!!
Le sprite de Sonic est beaucoup plus beau, les décors aussi (en 4x) et les mouvements et animations sont exactements pareils que sur MD !!!
J'en pleure déjà à l'idée de ne pas pouvoir faire tourner le jeu complet ou les futures démos
(Ma config est pourrie comparé à ce qu'ils demandent) ...
Mimisonic
Je viens d'essayer la démo, c'est énorme :o: !!!
Le sprite de Sonic est beaucoup plus beau, les décors aussi (en 4x) et les mouvements et animations sont exactements pareils que sur MD !!!
J'en pleure déjà à l'idée de ne pas pouvoir faire tourner le jeu complet ou les futures démos :sad: (Ma config est pourrie comparé à ce qu'ils demandent) ...
a voir quand les scrolling seront gerer, il s'avere que sur une config inferieure a celle anoncée ca tourne tres bien. bonne optimisation donc
nuts
a voir quand les scrolling seront gerer, il s'avere que sur une config inferieure a celle anoncée ca tourne tres bien. bonne optimisation donc
Nouvelle démo technique:
Citation :
Adamis
Nouvelle démo technique:
[quote]
"Vincent wanted a loop"
[url=http://www.logotypes.se/sonic/HD/TechDemoSecondRelease.rar]Tech Demo Second Release Download[/url]
[url=http://www.logotypes.se/sonic/HD/D3D_dll_files.rar"]Needed D3D DLL Files[/url]
[b]Please note this is pre-Alpha, so all the current art is in WIP status and it wont reflect the final aspect.[/b][/center]
Video of all the action (in case you are lazy):
[url=http://www.zshare.net/video/19935918c319a9eb/]http://www.zshare.net/video/19935918c319a9eb/[/url]
[/quote]
petite erreur dans un des liens d'Adamis, voici la correction pour les impatients
Needed D3D DLL FilesSeilonyx
petite erreur dans un des liens d'Adamis, voici la correction pour les impatients
[url=http://www.logotypes.se/sonic/HD/D3D_dll_files.rar]Needed D3D DLL Files[/url]
Ca avance doucement mais sûrement.
Ils n'ont même pas encore terminé le premier chapitre !
Alexei
Ca avance doucement mais sûrement.
Ils n'ont même pas encore terminé le premier chapitre ! :x:
Combien de chapitres sont prévus?
Aurélien: C'est un quoi ton téléphone?
Cha: Un Sonic Erisson
l' écureuil
Combien de chapitres sont prévus?
J'ai testé le test de moteur, c'est beau !!!!!!!!!!!!
Perso je trouve limite honteux que Sega n'ait pas fait ça plus tôt, par exemple pour les sorties XboX Live Arcade, ça ne devrait pas être aux fans d'effectuer ce boulot....
En toutcas bravo, j'espère que ça aboutira cette fois-ci !
Arkthus
J'ai testé le test de moteur, c'est beau !!!!!!!!!!!!
Perso je trouve limite honteux que Sega n'ait pas fait ça plus tôt, par exemple pour les sorties XboX Live Arcade, ça ne devrait pas être aux fans d'effectuer ce boulot....
En toutcas bravo, j'espère que ça aboutira cette fois-ci !