fangame en 3D!!!
23 réponses à ce sujet
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sur you tube j'ai trouvé une video de test d'engine d'un jeu en 3D y'a un lien de téléchargement que voici: http://tinyurl.com/2wem94dite moi c'que vous en penser
vive les jeux de manfred741 et les dessins de Solar Shadow
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j'allai oublier les controles:Z pour avancer flèches directionelles pour tourner espace pour sauter x pour s'areter.x et apres espace pour un spindash ; et F1 pour revenir au debut(pour aller dans le deuxieme niveau vous modifiez Stages.xml:stage folder=Stage1(le niveau ou vousaurais besoin de F1)
stage folder=Stage2(un espece de Green hill)
stage folder=Stage2(un espece de Green hill)
vive les jeux de manfred741 et les dessins de Solar Shadow
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et la video:http://fr.youtube.com/watch?v=o23Gf5mHif0
Edité le 24/02/08 12:12
vive les jeux de manfred741 et les dessins de Solar Shadow
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Apres le double post : Le TRIPLE POST !!!
Ca devien vraiment mal fréqueté ici , quelqu'un a du laisser une Jaquette de "Shadow the Hedgehog" et ca les a tous attiré comme des mouches sur un pot de miel ...
Ca devien vraiment mal fréqueté ici , quelqu'un a du laisser une Jaquette de "Shadow the Hedgehog" et ca les a tous attiré comme des mouches sur un pot de miel ...
Ma chaîne youtube qui parle pas mal de Sonic : https://www.youtube.com/watch?v=Y-gzrGX1CAk
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ne me dit pas que' tu l'as déjà!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vive les jeux de manfred741 et les dessins de Solar Shadow
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Pour en revenir au sujet si mal lancé par son auteur, c'est vrai que ce moteur, c'est comme ça que je daigne concevoir un Sonic en 3D (enfin ça peu près hein).
Le modèle de Sonic est super beau !
[EDIT]
Ha ben Dami a touché à ce moteur, tout de suite je comprend mieux ^^ .
[REEDIT]
Et encore du windows only, aaalleeeeez... -_-...
Le modèle de Sonic est super beau !
[EDIT]
Ha ben Dami a touché à ce moteur, tout de suite je comprend mieux ^^ .
[REEDIT]
Et encore du windows only, aaalleeeeez... -_-...
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Pff, il est déjà connu ce moteur. D'ailleurs vu que Damizean en est l'auteur, ca ne m'étonne pas qu'il soit de si bonne qualité.
Dommage que la jouabilité soit horrible, parce que le modèle 3D du Sonic façon Old School est excellent.
Bon, et vu que ce szman n'est pas capable d'aligner trois mots correctement, je me chargerai de citer les sources, etc...
Dommage que la jouabilité soit horrible, parce que le modèle 3D du Sonic façon Old School est excellent.
Bon, et vu que ce szman n'est pas capable d'aligner trois mots correctement, je me chargerai de citer les sources, etc...
http://www.youtube.com/watch?v=o23Gf5mHif0
A 3D engine by Damizean and Mark the Hedgehog, both of Sonic Fan Games HQ. Despite being a small engine test, this may be the best 3D Sonic engine I've ever played around with - just look at how the momentum works very, very much like the 2D games. Loops are obstacles that you can't go around without the right velocity (although the level design presently just lets you walk around them, but still). Practically anywhere in the level can be reached if you have the patience to build up the exact amount of momentum needed to get there. And while the level design is presently a linear path above a bottomless pit, it's opening the door for something a lot better.
http://tinyurl.com/2wem94
Download it, play it, and spread the word - this is more like how 3D Sonic should be done.
Controls
W, A, S and D = move (think first-person shooter)
Mouse / Arrow Keys = move camera
Left Mouse Button / Spacebar = jump
Right Mouse Button / X = Hold and press jump to Spin Dash
F1 = respawn (for when you fall into bottomless pits - which WILL happen if you're goofing around)
Left Ctrl = deactivate fancy water (if your FPS is somewhat reminiscent of a decent computer trying to run Crysis at max)
Stage 2
To run the Green Hill-esque stage, go into the Stages folder, and edit Stages.xml. Change 'stage folder="Stage1"' to 'stage folder="Stage2"' (or vice versa if you're changing it back). Save, and run the program again. You should be in the other stage when it starts up.
Credits
Damizean, Dimension Warped, Mark the Echidna, MistaED, Streak Thunderstorm, and The Taxman for creating this.
Music by Jun Senoue, remixed for Super Smash Bros. Brawl
Video by Shadow Hog; created with a trial version of FRAPS and Windows Movie Maker (because I'm too cheap to use anything better).
Hello there, fellow Sonic Retro friends, let's clarify about this so far:
First, hope you all enjoyed the test demo. I gotta thank you for all for the compliments and the constructive criticism, specially for those who offered help (but please, refrain for making the "best than Sawnik Team" comments for now, though, we're nowhere near completion yet.) Second, let me explain what's this all about.
The goal of the tech demo is to show / do a field test our project engine. We're going for the standard classic formula, old-school gameplay style adapted to the extra third dimension. This means we're going to try to emphatise of control, exploration and gimmicks interaction, moreover than just linear path levels and insane speed (we all know classic Sonic only had a few high speed moments, it focused on gameplay and exploration through the multiple paths to mazeish-styled levels).
When we finally ended up deciding to use Blitz 3D (and I even told you this, even though you seem to have omitted that), it was because we wanted things to get done. The people working on this project already know the story, aiming too high will produce an even more higher fall. Creating a new engine would require a lot of time and effort just to reinvent the wheel to the point it would probably never lead anywhere. If there's an engine available that does what we want and how we want, there's no real point on going through the process of:
- Developing our own game engine (along with 3D graphics engine, collision, scenegraph management, etc...)
- Learning a new engine just to do fancy graphics, having to study how our current method would fit into it and check out if it's even possible to do it as easily as we do now.
Blitz3D (even though using an outdated graphics engine and it's Windows only) has clearly proved to be flexible enough to fullfill out goals. We don't need fancy shadows or shaders (heck, mostly of what any of the previous-gen games did in terms of graphics, we're able to do too with fixed pipeline, water refraction and reflection too (properly once we get the new system to work)). We're not even aiming to produce an AAA quality game (unless really good 3d modellers/designers just pop out, out of nowhere, wich possibilities of that happenins are near to 0) so it's safe to say we're good with it. I won't negate that Blitz3D doesn't have inconvenients though (like the ones quoted above), but it also provides some pros like being quite compatible with nearly almost every graphics card out there, works decently on wine (if linux users want to give it a try) and has good perfomance overall (taking in account there's no spatial culling method implemented).
Sik, your behaviour towards the engine test and anything we've done so far has been keeping annoyed me to no end, culminating with your posts. If you want to make your own engine, good for you, go ahead, I'll look forward for it, but you need to stop being so arrogant. We want things to get done, so we've decided this was the best method to achieve that goal. Programmers should work with what they feel the most comfortable with, specially when it's a project along the lines of a fangame. Due this, lazyness isn't exactly what justifies the usage of Blitz 3D, keep that in mind.
On another order of things, since it's a technical demo some things need to be worked out (and eventually will be. Control is experimental in both mouse look and gamepad. An implementation for reading input schemes through an external file has been currently added, so you guys can create your very own schemes. Mark has been working on objects and I'm mainly developing the backend framework, trying to get a more solid way to manage Sonic's motion, finishing Sonic object actions and adapting Mark changes to engine's code style (even though he's already been doing quite cool work). So yes, this is a very WIP project yet.
We'll eventually release the source code (once we reach the first milestone), so anyone who wants to contribute is free to do so, make a game off this and even work on new features to be added into the main trunk (as long as it fits the project's coding style and goals). If you want to give a try with level designing for now for the game, it's as easy as getting any tool that features B3D export (such as 3D Studio Max, DeleD or Leadwerks' 3D World Studio), adding the geometry you want and load it on the "Stage.xml" located at the stage folder.
So... have fun editing if you're going to try that out! Remember to post pictures of what you do
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damizean qui a partcipé entre autre a la conception du moteur de mon fan-game ...
Ma chaîne youtube qui parle pas mal de Sonic : https://www.youtube.com/watch?v=Y-gzrGX1CAk
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damizean qui a partcipé entre autre a la conception du moteur de mon fan-game ...
Dis plutot que tu t'es servi de son moteur... Là ca fait le gars qui a bossé pour toi.
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Nan , il m'a donner des tips et a codé certains trucs pour moi ...
Je me suis servi d'un autre moteur qui lui aussi etait open source .
Je me suis servi d'un autre moteur qui lui aussi etait open source .
Ma chaîne youtube qui parle pas mal de Sonic : https://www.youtube.com/watch?v=Y-gzrGX1CAk
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J'avais dèjà vu ça y'a peu de temps ... si un jour je reflechirais sérieusement à adapter Sonic 2 en 3D ( un de mes grands reves ) j'utiliserais ce moteur !
Ah parce qu'il donne les sources de sont code ?
Dans le cas contraire, tu peux te brosser, Martine
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Moi avec Brunni on a plutot dans l'idée de faire un remake de Sonic en 3D sur PSP à la Megaman Maverick Hunter X, si on a du temps et les moyens...
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J'aijamais compris l'intérêt des jeux en 3D pauvre mais à gameplay 2D...
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Moi avec Brunni on a plutot dans l'idée de faire un remake de Sonic en 3D sur PSP à la Megaman Maverick Hunter X, si on a du temps et les moyens...
*bave*
au fait on entend plus trop parler de Brunni depuis son MasterBoy. il va bien ?
C'est un vieux môdel, voire antique... bon on fera avec.
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Oui oui. En ce moment on a légerement de temps libre, donc on est en discussions pour savoir quoi faire : continuer le jeu sur GBA, refaire un new projet sur PC/PSP, faire un remake en 3D sur PSP...
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en touts cas vous avez mon soutien. et si je peux vous aider sur le designe ou tram scénaristes je ferais mon possible
C'est un vieux môdel, voire antique... bon on fera avec.
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vous pouvez m'expliquer ca avec un lien svp ?
vive les jeux de manfred741 et les dessins de Solar Shadow
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Sans problème : http://fr.wikipedia.org/wiki/Langage_de_programmation
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Est-ce que quelqu'un peut m'expliquer par un lien le sujet de ce topic ? merci.
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Est-ce que quelqu'un peut m'expliquer par un lien le sujet de ce topic ? merci.
Tout est expliqué ici :
http://www.soniconline.fr/forum/viewtopic.php?f=9&t=6228
Ne me remercis pas , c'est tout naturel .
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j'ai oublie de preciser un lien pour telecharger le truc la que je vous ai montré en video (pas la video)
vive les jeux de manfred741 et les dessins de Solar Shadow
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Je l'ai télécharger ya longtemps ce FanGame, les mouvement sont pas top, top, mais c'est déja très bien
Je sais plus ou je l'ai télécharger, je croit que il y avais un lien avec une vidéo... Bref, ce que ej comprend pas, c'est que j'ai voulut modifier une de ses Map (pas celle de mario, celle ou tous est en gris.), la Map marche presque impec... mais sonic s'enfonce un petit peu dans le sol, et selon vers ou tu va, c'est très désagréable...
PS : J'ai modifier la Map avec MilkShapes3D.
Je sais plus ou je l'ai télécharger, je croit que il y avais un lien avec une vidéo... Bref, ce que ej comprend pas, c'est que j'ai voulut modifier une de ses Map (pas celle de mario, celle ou tous est en gris.), la Map marche presque impec... mais sonic s'enfonce un petit peu dans le sol, et selon vers ou tu va, c'est très désagréable...
PS : J'ai modifier la Map avec MilkShapes3D.